משרדנו מתמחה בייצוג חולי פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית – תסמונות הפוגעות, באופן משמעותי, באיכות חייהם של הלוקים בהן ופוגעות בתפקודם ובכושר העבודה שלהם.

על לקוחותינו נמנים:

  • אנשים שגילו זה עתה כי לקו בפיברומיאלגיה או בתסמונת התשישות הכרונית ומעוניינים לממש את זכויותיהם באופן מקסימלי ולהפחית את הסיכויים לדחיית תביעתם.
  • חולים שפנו לחברות הביטוח וקרנות הפנסיה ונדחו.
  • חולים שהופנו לועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי וקרנות הפנסיה, וכן חולים שבחרו לערער בבית הדין לעבודה על החלטותיהן של ועדות אלו.

 הקמנו במשרד צוות עורכי דין ייעודי לטיפול בלוקים בתסמונות אלה

הצוות שלנו, המטפל בכל ההיבטים המשפטיים להם נזקקים חולי פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית, הינו צוות מנוסה, סבלני ואמפאתי בעל היכרות מעמיקה עם הצרכים והמגבלות של הלוקים בתסמונות, בקיאות בשיטות הטיפול הנהוגות ומחויבות להתעדכנות שוטפת בכל המחקרים החדשים בתחום.

מדוע נדרשת התמחות מיוחדת לטיפול בחולים בתסמונות אלו?

פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית הן שתי תסמונות שאינן נראות לעין ואין להן הסבר פיזיולוגי ידוע, אך יש להן השלכות משמעותיות בהיבטים התפקודיים.

פיברומיאלגיה  – הינה תסמונת של כאבי שרירים מפושטים כרוניים וסימפטומים נוספים כגון:   מיגרנה, כאבים במפרק הלסת, עייפות קשה והפרעות בשינה, פגיעה בריכוז ובזיכרון, אי סדירות בפעילות מעיים, תחושת נוקשות בבוקר, רגישות קיצונית לאור, לרעש ולריח.

תסמונת התשישות הכרונית –  מאופיינת בעייפות מתמשכת, עד כדי תשישות, שאינה חולפת לאחר מנוחה. הלוקים בתסמונת זו מתארים תחושה של מחלת שפעת תמידית, אליה  מצטרפים תסמינים נוספים: כאבי ראש, כאבי שרירים ופרקים, ירידה בריכוז ובזיכרון, בעיות שינה, דיכאון וחרדה, אי סדירות בפעילות המעיים עד כדי תסמונת המעי הרגיש ועוד.

אילו זכויות מגיעות ללוקים בתסמונות?

רבים מהחולים אינם מסוגלים לעבוד כלל, או אינם מסוגלים לעבוד במקצוע שבו עבדו טרם שאובחנו, ולכן הם עשויים להיות זכאים לזכויות כספיות – קצבת נכות כללית  או קצבת נכות מעבודה מן המוסד לביטוח לאומי, תגמולי אבדן כושר עבודה  מחברת ביטוח או פנסיית נכות מקרן פנסיה.

המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח מערימים קשיים – כיצד מתמודדים?

תפקודם וכושר עבודתם  של חולי הפיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית לקוי, אך חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי נוטים להתכחש להן ואפילו לטעון שמדובר בהמצאה –על מנת להצדיק את הסירוב לשלם לחולים את הכספים המגיעים להם. כל זאת בשל העובדה שתסמונות אלו אינן מאובחנות על סמך בדיקות מעבדה רגילות.

כך מוצאים עצמם החולים מתמודדים לא רק עם קשיים הנובעים מהתסמונת, אלא גם עם גופי הענק שמטילים ספק בכנותם. במקרים רבים, הלוקים בתסמונות הללו מתייאשים, מרימים ידיים, נמנעים ממלחמה ולא מקבלים את הכסף המגיע להם.

למלחמה הזו אנחנו יוצאים בשמם. רותמים את השירות המקצועי, הידע, הניסיון, ומעבר לכל האכפתיות, ההבנה והאמפתיה למאבק בהכרה מלאה בזכויותיהם ובקבלת מלוא הסכומים המגיעים להם מהמוסד לביטוח לאומי ומחברות הביטוח.

ייעוץ משפטי בהתנדבות לעמותת אס"ף – אגודת חולי פיברומיאלגיה וסי. אף. אס – בנוסף לפעילותנו השוטפת בתחום, משרדנו ייצג את עמותת אס"ף בעתירות לבג"צ נגד המוסד לביטוח לאומי ומטפל, יחד עם העמותה, בקידום הוספת סעיפי ליקוי ייחודיים לתסמונות הפיברומיאלגיה והתשישות הכרונית לספר הליקויים של המוסד לביטוח הלאומי.

הבנה, אמפטיה, סבלנות ומעל הכול מקצועיות וידע משפטי ורפואי של צוות יעודי שגובש לנושא – אלה הם הכלים שמאפשרים לנו לתת את השירות המקצועי והראוי לחולי הפיברומיאלגיה  ותסמונת התשישות הכרונית. אם הנושא קרוב ללבכם, צרו עמנו קשר